پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150929
بيانيه براي ما يک پيروزي است اما بايد متوجه بود که دشمن همچنان غيرقابل اعتماد است
تاریخ انتشار : 1394/01/16 16:06:40
نمایش : 1063
بدگماني ايران به غربي ها، همچنان تا زمان عملياتي شدن مفاد بيانيه ادامه دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از بام ايران خبر، حجت الاسلام و المسلمين دکتر اميرقلي جعفري با اشاره به اينکه مذاکرات اخير ۵+۱ با جمهوري اسلامي ايران براي کشور، نقطه پيروزي و افتخار بود، اظهار داشت: اين مذاکرات به لحاظ اينکه حق هسته اي ما به رسميت شناخته شد، نقطه عطف و قابل قبولي به شمار مي رود.

جعفري افزود:اصل بيانيه در آخرين مذاکره، براي دولت و ملت ما يک پيروزي به شمار مي رود و جاي تقدير دارد که بعد از مدتها تلاش و گفتگو به يک نتيجه نسبتا قابل قبول انجاميد.

وي بيان داشت: بر اساس آنچه در مذاکرات گفته شده، تحريم هاي غير عادلانه و ظالمانه بايد برداشته شود و بايد متوجه بود که دشمن همچنان غير قابل اطمينان است.

اين کارشناس سياسي ادامه داد: بي اعتمادي به غرب و دشمنان در تجربه اي ۳۰ و چند ساله بيانگر اين موضوع است که هرگز نبايد به وعده آنان اطمينان حاصل نمود اما با نگاهي خوش بينانه و اميدوارانه مي توان گفت، اين بيانيه به يک راهکار و عمليات منطقي منجر مي شود.

حجت الاسلام جعفري خاطرنشان کرد: با وجود پيشينه بدرفتاري، عهد شکني و زير پا گذاشتن تعهدات طرف مقابل اما همچنان بايد نيمه پر ليوان مذاکرات راديد و در وهله اول اين بيانيه به فال نيک گرفته مي شود تا ايران را پيروز منطقي مذاکرات بدانيم.

وي با اشاره به اينکه، بدگماني ايران تا زمان عملياتي شدن اين مذاکره از طرف غربي ادامه دارد، گفت:توافق به معناي مقام معظم رهبري بايد يک جا و دوجانبه انجام مي شد اما اگر اين بيانيه به مرحله عملياتي خود برسد و طرفين مخصوصا طرف مقابل تعهدات را بخوبي انجام دهد، مي توان گفت که توافق نامه تاريخي صورت گرفته است.

اين استاد دانشگاه شهرکرد يادآور شد: مطابق با خواسته دو طرف، مذاکره نهايي بايد يک مرحله اي و به دور از زمان بندي به تحقق بپيوندد و همزمان همه فشارها و تحريم ها بر ايران ملغي گردد.

وي با بيان اينکه شفاف سازي در مذاکرات به معناي عقب نشيني نيست، گفت:در بيانيه اخير آمده است که هيچ يک از تاسيسات هسته اي ايران تعطيل نشود، هزار سانتريفيوژ در فوردو مشفول به فعاليت غني سازي و مابقي نگهداري شوند، همچنين يک سوم سانتريفيوژهاي ايران فعال بوده و مابقي نابود نشوند بلکه تا زمان اجراي مفاد مذاکرات در حالت نگهداري و محافظت قرار گيرند.

جعفري دستاوردهاي اين بيانيه را عدم تعطيلي تاسيسات هسته اي ، گسترش تحقيقات و پژوهش ها و همچنين رفع تحريم ها برشمرد و افزود: اينکه جمهوري اسلامي ايران جزء يکي از باشگاه هاي هسته اي دنيا قرار گرفته است، موفقيت بزرگي به شمار مي رود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html